Inn i natten

et Falkener og Wilberg-mysterium

Communicatio forlag 2021 Innbundet

Jan Boris Stenes nye Falkener & Wilberg-mysterium, det femte i rekken i denne kritikerroste og populære serien med klassiske kriminalromaner skrevet i den intellektuelle tradisjonen fra Agatha Christie og Arthur Conan Doyle, og i et språk tilpasset tiden handlingen utspiller seg i. En skandalisert trondhjemsk bankdirektør forsvinner på Dovrebanen en mainatt i 1922, langs de bratte skrentene i Drivdalen. Selvmord? Privatoppdagerne Astor Falkener og Torvald Wilberg blir også stilt overfor langt alvorligere problemstillinger, med et ekko som er aktuelt også i dagens stadig mer polariserte samfunn, før de kommer til bunns i mysteriet. I tillegg til å være en spennende fortelling, tegner "Inn i natten" et bilde av et kriserammet samfunn preget av sterke sosiale, politiske og moralske motsetninger.

«Jan Boris Stene sine bøker om Falkener og Wilberg er rett og slett knallgode.» Geir Tangen, krimforfatter og bokblogger

Forlag Communicatio forlag

Utgivelsesår 2021

Serie Falkener og Wilberg (5)

Genre Politi og detektiver Krim Historisk litteratur

Omtalt tid 1918-1939

Omtalt sted Trondheim

• "Så dyrt et liv - et Falkener og Wilberg-mysterium" av Jan Boris Stene
  • "Lucifers fall - et Falkener og Wilberg-mysterium" av Jan Boris Stene
  • "Liket i Slottsparken - kriminalroman" av Gaute Wicksander
  • "Skorpionbrosjen - gjengitt etter Oskar Prods Brattenschlags etterlatte nedtegnelser" av H. K. Fauskanger
  • "I djevelens klør - et Falkener og Wilberg mysterium" av Jan Boris Stene
  • "Synkehull" av Tove Alsterdal
  • "Nådegiveren - et Falkener og Wilberg mysterium" av Jan Boris Stene
  • "Oppdraget - roman" av Hans Olav Lahlum
  • "Sneen var ren" av Hans Olav Lahlum
  • "Døden går på visning" av Anders De la Motte
  • "Dødens investeringer" av Kjell Ola Dahl
  • "Skamtegnet - gjengitt etter Oskar Prods Brattenschlags etterlatte nedtegnelser" av H. K. Fauskanger