I djevelens klør

et Falkener og Wilberg mysterium

Vigmostad Bjørke 2017 Innbundet

Påsken 1917: Doktor Wilberg reiser opp til Fjeldsæter Turisthotel i Bymarka i Trondheim for å samle krefter. Allerede fra første stund råder en uhyggelig stemning blant personalet og gjestene; en grusom skikkelse går igjen der oppe, og det varer ikke lenge før Wilberg blir nødt til å tilkalle sin venn, gentlemansdetektiven Astor Falkener. Like etter at Falkener har ankommet, finner de direktøren skutt inne på sitt kontor. Er det mord? Hvis ja, hvem er morderen? Det viser seg at mange hadde motiv for å ønske livet av den døde, men hvordan greide morderen å unnslippe? Døren er låst fra innsiden og vinduene er haspet og skoddene trukket for. En umulighet. Hvis det da ikke er selveste gjenferdet på Fjeldsæter som står bak Falkener og Wilberg nøster i trådene til de finner den overraskende løsningen på mysteriet, men veien dit er ikke fri for farer hverken for våre venner eller de øvrige på hotellet. «I djevelens klør» er et klassisk lukket rom-mysterium i John Dickson Carr-stil der «Howdunnit» er like viktig som «Whodunnit».

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241914195