Ibsens heroisme

frå Brand til Når vi døde vågner

Gyldendal 2002 Innbundet

I denne boken finner vi et knippe av Henrik Ibsens mest markante mannlige helter, med sine heroiske visjoner og uunngåelige nederlag. Disse heltene har lenge blitt betraktet med kritisk blikk som fundamentalistiske maktmennesker og usle og lett komiske selvbedragere. Slik er ikke perspektivet i denne boka. Viktige impulser for forfatteren er Freud, Nietzsche og Heidegger, som på ulikt vis kaster lys over både Brand og keiser Julian, konsul Bernick og doktor Stockmann, den frafalne Rosmer og den svimle Solness, banksjef Borkmann og billedhugger Rubek. Med litteraturliste og personregister.

"Ibsens heroisme" er eit konsekvent forsøk på å analysere gåtene i dramatikarens laboratorium .; utan nødvendigvis å løyse dei. I sentrum for Ibsens heroisme finn vi eit knippe av Henrik Ibsens mest markante mannlege heltar, med sine heroiske visjonar og uunngåelege nederlag. Desse heltane har ein lenge betrakta med kritisk blikk som fundamentalistiske maktmenneske og usle eller lett komiske sjølvbedragarar. Slik er ikkje perspektivet i denne boka: "Eg er interessert i det eksistensielle alvoret i Ibsens skodespel. Difor er eg også interessert i å ta på alvor dei dramatiske personane hans," skriv Atle Kittang i forordet. Ibsens heroisme er eit konsekvent forsøk på å analysere gåtene i dramatikarens laboratorium . utan nødvendigvis å løyse dei. Atle Kittang (f.1941) er professor i litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen. Han er ein av Norges mest briljante formidlarar av litteratur- og kulturteori. På Gyldendal har han tidlegare gitt ut Hamsun-studien Luft, vind,ingenting (1984/1996), Sigmund Freud (1997), og artikkelsamlingane Ord, bilete, tenking (1998) og Sju artiklar om litteraturvitskap (2001).

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205306332