I skyggen av vinrankene

av (forfatter) og Ann-Magritt Sævold (oversetter).

Cappelen Damm 2022 Heftet

En nydelig og fengende fortelling om en kvinnes reise til de frodige vingårdene i Toscana - og de mystiske omstendighetene rundt en tragisk familiehemmelighet. Hvis Fiona har lært noe i livet, er det hvordan man holder på en hemmelighet. Hun er den eneste som kjenner til din nå avdøde morens kjærlighetsaffære i Toscana tretti år tidligere, og hun er fast bestemt på å la det forbli slik ... Helt til den dagen en advokat tar kontakt med henne med sjokkerende opplysninger: Hennes biologiske far er død, og hun har arvet en vingård i Toscana. Fiona reiser til Italia, der hele familien blir sjokkert over å få vite om hennes eksistens og vil gjøre alt i sin makt for å bestride testamentet. Samtidig begynner hun å finne ut mer om det som skjedde med moren hennes mange år tidligere, og om faren hun aldri kjente. I skyggen av vinrankene tar leseren med på en storslått reise i kjærlighet, hemmeligheter, offer og mot - og viktigst av alt: betydningen av familie.

Utgivelsesår 2022

ISBN13 9788202735579

EAN 9788202735579

Serie Hjerterom

Genre Romantikk

Omtalt tid 1980-1989 2010-2019

Omtalt sted Italia

Koselig, underholdende, hjertevarm kjærlighetshistorie - men kanskje noe forutsigbar i enkelte parti. Men boken får deg til å ville nyte en svær tallerken pasta og en god rødvin av gammel årgang. Forfatteren skriver godt - og romanen er underholdende, uten å være direkte spennende

• "Sommeren på slottet" av Jennifer Bohnet
  • "Solskinn og havbris" av Carole Matthews