I gaten hvor du bor

av (forfatter) og Elsa Frogner (oversetter).

Damm 2006 Heftet

Forsvarsadvokat Emily Graham flytter fra Albany til New Jersey etter at hun er blitt skilt. Hun kjøper huset som familien hennes forlot i 1892 etter at ei ung jente forsvant sporløst. Hun begynner å pusse opp huset, og da hun vil anlegge basseng i hagen, dukker skjelettet til ei ung kvinne opp. Hun identifiseres som Martha Lawrence, som forsvant for fire år siden. I Marthas hånd ligger fingeren til ei annen kvinne, og på denne fingeren sitter en ring som har tilhørt Emilys familie. Emily forsøker å finne forbindelsen mellom familiens fortid og Martha Lawrence, og slik blir hun en trussel for morderen som allerede har sett seg ut Emily som sitt neste offer.

Mary Higgins Clark er Amerikas krimdronning nummer én. Hennes varemerke er å utforske irrgangene i den menneskelige psyke, og i denne thrilleren dukker hun ned i et svart landskap: en morders sinn.Emily Graham kjøper sin oldemors barndomshjem i den fredelige småbyen Spring Lake, uten å ane hvilke følger det vil få. Familien solgte huset i 1892, etter at en av Emilys grandtanter forsvant sporløst.

Da Emily begynner å pusse opp eiendommen, finner hun levningene etter tanten. Samtidig finner de en annen død kvinne, som forsvant for bare ni år siden. Emily oppdager at det er skjedd flere mord i årenes løp, og at de utgjør et slags mønster. Nå er hun selv blitt den siste brikken i morderens puslespill.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788204122629

EAN 9788204122629

Serie Pan pocket

Genre Thriller

Omtalt sted New Jersey

Eit tilfeldig besøk på ein brukthandel resulterte i eit fullt nett med bøker - 19 stk - til NOK 40,00 Kjekt!

• "Noen ser deg ; Den siste dansen ; Lacey/Alice" av Mary Higgins Clark
  • "Anastasiasyndromet - og fire noveller" av Mary Higgins Clark