Husk at dere elsker meg

en gossip girl roman

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2008 Heftet

Boka handler om livet til en gjeng overklasseungdommer på Manhattans Upper East Side. Gossip girl er den som står for sladderen på sin egen nettside. Og årsaken til at hun vet alt om hva som skjer i disse innerste privilegerte kretser er at hun er én av dem.

Sladder og skandaler fra New Yorks solside Velkommen til New York City's Upper East Side, der vennene mine og jeg bor i kjempestore, lekre leiligheter og går på eksklusive privatskoler. Vi er kanskje ikke alltid de hyggeligste, men få kan konkurrere med oss når det gjelder utseende og god smak.«Gossip Girl» handler om livet til en gjeng overklasseungdommer på Manhattan. Vi møter dem som definitivt er innenfor de eksklusive sirklene, og dem som desperat skulle ønske at de var der. Og den mystiske Gossip Girl er den som står for sladderen på sin egen nettside som innleder hvert kapittel.I disse ungdommenes verden er penger aldri noe problem. Og det meste ordner seg for dem, selv om de ofte befinner seg i en situasjon hvor den de er forelsket i enten er likegyldig til deres uomtvistelige sjarm, eller forelsket i en annen. Men det er utrolig hva litt excessive shopping, en tur i skjønnhetssalongen, en drink eller et aldri så lite veldedighetsball kan gjøre med situasjonen. Men dette livet har også sin pris. Foreldrene er opptatt av seg og sitt; de er nøyaktig like opptatt av sin sosiale status, sitt utseende, det motsatte (eller samme) kjønn, intriger og baksnakking som de unge, som pent får klare seg uten moderlig og faderlig omsorg så lenge de oppfører seg, unngår de største skandalene, og kommer inn på de riktige skolene. Dessuten bør barna pent finne seg i å stille lojalt opp i sosiale sammenhenger når foreldrene ønsker det, og naturligvis opptre som intelligente, velstelte og attraktive . og helst overgå vennenes barn i så måte. Det sosiale presset er stort. Som en av guttene sier det: "Har liksom foreldrene våre 8 skoletimer, sportsaktiviteter, redaktøransvar i skoleavisa og er hjelpelærere for elever med spesielle behov . hver eneste dag?"«Gossip Girl» tar deg med bak kulissene til en verden de færreste av oss vet mye om (men har du sett på «Sex og singelliv», så vet du noe om hva du har i vente). Det er frekt, morsomt infamt og deilig virkelighetsflukt

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205384576