Hele verden hoppa

Kabb 2004 Kassett

En spennende roman for tenåringer. Den presenterer Alphakurset på en relevant og lett fordøyelig måte. Thomas er seksten år gammel og går på Sørbyen videregående. Skolen er kjedelig og foreldrene er bånn. Lyspunktene i tilværelsen er bestekameraten Kim, i tillegg til Susanne som han stadig drømmer om. En dag får han en mystisk CD-ROM som tydeligvis er laget bare til ham. Den fører ham tilbake til en tragisk fortid. Hvem har sendt den? Hva er egentlig sannheten om fortida? Ikke en gang suksess i svømming og uventet fremgang i forholdet til Susanne kan trekke Thomas bort fra å finne svar på disse viktige spørsmålene. Mens han kjemper med det, blir han trukket inn i et enda større mysterium: Hva er egentlig meningen med livet?

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2004

Format Kassett

Graven var tom og Jesus viste seg for folk. Troen på oppstandelsen spredte seg raskere enn brann i en fyrverkerifabrikk.

• "Boktyven" av Markus Zusak
  • "Harry Potter og dødstalismanene" av J.K. Rowling