Gullungen

av (forfatter) og Guro Dimmen (oversetter).

Cappelen Damm 2019 E-bok

En lærer med en skjult agenda vender tilbake til sitt hjemsted for å bistå som sensor på en skole han selv gikk, bare for å avdekke en enda mørkere hemmelighet enn han noensinne kunne ha forestilt seg.

Joe ønsket seg aldri tilbake til Arnhill. Etter det som hendte gjengen hans; forræderi, selvmord, drap, og at hans egen søster forsvant, var det siste han ville å komme til alle spøkelsene. Men Joe har ikke noe valg. Det skjer igjen. Og bare Joe vet hvem som tar grundig feil.

Å lure til seg en lærerjobb ved sin tidligere videregående skole er den enkle delen. Å konfrontere gamle venner fra fortiden, som ikke er særlig begeistret over å se ham - i tillegg til å forsøke å unngå sine fiender - er verre. Men de vanskeligste er å se igjen den forlatte gruven der hvor alt gikk galt, og livet hans forandret seg for alltid, og til slutt måtte forholde seg til den grufulle sannheten om Arnhill, hans søster og seg selv. Men for Joe var ikke den verste dagen i livet da søsteren hans forsvant.

Det var dagen hun kom tilbake.

Med Gullungen følger C. J. Tudor opp suksessen Krittmannen, hvor hun med en veldreven psykologisk spenning og et djevelsk oppsiktsvekkende mysterium vil sjokkere og tilfredsstille selv den mest erfarne leser.

ISBN13 9788202611699

EAN 9788202611699