Grill en kristen

svar på 20 vanskelige spørsmål

av (redaktør).

Veritas forlag 2017 Heftet

Apologetikk for unge (og ikke fullt så unge) mennesker:
Gjennom 20 kapitler forsøker 20 ulike personer å svare på vanskelige problemstillinger knyttet til kristen tro. Leseren inviteres til å stoppe opp ved noen av de største spørsmålene i livet - håpet er at boken kan gi begynnelsen på noen svar.
Boken utgis som et samarbeid mellom Laget og NLM ung.

Forlag Veritas forlag

• "Trenger troen forsvares? - en programerklæring for kristen apologetikk" av Stefan Gustavsson
  • "Munken som endret Europa - reformatoren Martin Luther" av Lars Inge Magerøy
  • "Bibelen - boken som formet vår kultur" av Dag Kullerud
  • "Etterlyst: Bergprekenens Jesus - har folkekirkene glemt ham?" av Oskar Skarsaune
  • "Fortidens stemmer - brev fra Nasjonalbibliotekets samlinger 1378-1776" av Siv Frøydis Berg
  • "Seloten - historien om hvordan Jesus fra Nasaret ble Jesus Kristus" av Reza Aslan
  • "Kristen tro - oppdatert" av Kjell Arnold Nyhus
  • "Ole Hallesby - mannen som ville kristne Norge" av Dag Kullerud
  • "Et uønsket folk - utviklingen av en "sigøynerpolitikk" og utryddelsen av norske rom 1915-1956." av Jan Alexander Svoboda Brustad
  • "Stein på stein - på sporet av den største masseutryddelsen i jordens historie" av Henrik H. Svensen
  • "Som om Gud ikke finnes - hva skjer når livet sekulariseres?" av Magnus Malm
  • "Terror i Guds navn - hvorfor kristne, jøder og muslimer dreper" av Jessica Stern