Grandiosaland

Norges første realitybok

av (utgiver), Margrethe Myhrer (illustratør) og Gro Vik (illustratør).

Artemis forl. 2005 Innbundet

Boka inneholder en samling fortellinger om Det Ekte Norske. Den gir et humoristisk og realistisk bilde av nordmenn og deres vaner og uvaner. Alle nordmenn, og alle som har med nordmenn å gjøre, har vært oppfordret til å sende inn sine historier. De beste bidragene har blitt til boken. Historiene er skrevet av kjente og ukjente nordmenn og utlendinger. Les bidrag fra Are Kalvø, Arne Hjeltnes, Arve Grov, Asbjørn Nilssen, Atle Nielsen, Frode Øverli, Lise Myhre og Jenny Blake.

Nordmenn har mange særegne vaner, og nå er det mest ekstreme samlet i boken "Grandiosaland". I denne boken kan du blant annet lese om særnorske tradisjoner som russefeiring, 17. mai, dugnad, julebord, hytteturer og matpakken, og at det i Norge selges 76.000 Grandiosa i døgnet. Stablet flatt oppå hverandre blir det 16 Oslo Plaza i døgnet... "Grandiosaland" er den definitive samlingen fortellinger om Det Ekte Norske. Den gir et humoristisk og realistisk bilde av nordmenn og deres vaner og uvaner. Alle nordmenn, og alle som har med nordmenn å gjøre, har vært oppfordret til å sende inn sine historier. De beste bidragene har blitt til boken. Historiene er skrevet av kjente og ukjente nordmenn og utlendinger. Les bidrag fra Are Kalvø, Arne Hjeltnes, Arve Grov, Asbjørn Nilssen, Atle Nielsen, og MANGE andre som ikke heter noe på A, eks Frode Øverlis "Pondus", Lise Myhres "Nemi" og Jenny Blakes "Weegies". Alt er selvsagt tilpasset norske lesevaner og er ikke tilsatt kunstig stimuli. Boken egner seg utmerket for å lese sammen med andre. Derfor er "Grandiosaland" en sikker vinner - hver gang.

Forlag Artemis forl.

Utgivelsesår 2005