Gnistrende undervisning

håndbok i klasseledelse og undervisningsdesign

av (forfatter).

Gyldendal 2020 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 4.33 (3 terningkast.)

10 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Boken er en inspirerende og praktisk bok for deg som er lærerstudent, nyutdannet lærer eller erfaren lærer og ønsker å videreutvikle deg som klasseleder.
Boken tar for seg viktige områder som tidskontroll, oppmerksomhetsstyring og lærerens autoritet og utstråling. Den handler om å ta kontroll over en maurtue og litt om å kjøre radiobil. Boken diskuterer også hvordan man på en forskningsinformert måte kan drive målrettet endrings- og utviklingsarbeid. Andre utgave er oppdatert med to nye kapitler om motiverende klasseledelse og lærerens kroppsspråk og 50 nye øvelser.
Stoffet visualiseres gjennom eksempler fra film og litteratur. Hvordan skaper Michelle Pfeiffer den gode timen i Dangerous minds? Hva kan Elias Rukla og Ask Burlefot lære oss om kjedsomhet og engasjement i skolen? Hvorfor kommer den idealistiske læreren Marianne i Kongsvik ungdomsskole til kort i møtet med elevene?
Bokens hovedbudskap er at veien til en tilpasset opplæring for 100 % av elevene i skolen går via god klasseledelse.

Bokdetaljer

Forlag Gyldendal

Utgivelsesår 2020

Format Heftet

ISBN13 9788205524774

EAN 9788205524774

Språk Norsk bokmål

Utgave 2

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 2 0 1 0 0

Bokomtaler

Dette var en god bok i klasseledelse. Jørgen Moltubak går detaljert til verks og viser hvordan læreren kan bli en tydelig og bevisst klasseleder som kan oppnå elevenes oppmerksomhet og gjøre dem både lærevillige og engasjerte. Jeg synes Moltubak kommer med mange gode tips og jeg likte godt når han tok for seg hele kroppen vår fra topp til nå og hvordan bl.a. vår mimmik, hender, føtter, stemme osv. påvirker elevenes relasjon og engasjement, og hvordan vi som lærere kan ta dette i bruk slik at klasseldelsen og relasjonen med elevene blir best mulig.

Moltubak tar for seg mange andre aspekter også, og for meg som ny i lærerbransjen gav denne mange gode ting å ta med seg videre. Selvom jeg ikke husker alt, så har nok mye landet litt i underbevisstheten, noe tror jeg at jeg har fått prøvd litt ut under tiden jeg har lest boken, og så kan den også brukes som en oppslagsbok, eller en bok til repetisjon.

Selvom boken har sine noe mer uinteressante sider, så er ikke det fordi den er dårlig, men at de sidene kanskje ikke er like relevant for meg, som stort sett jobber med første og andre klasse, selvom mye kan tilpasses. Moltubak gjør en god jobb med denne og dette er nok den beste boken rundt klasseledelse og det skolefaglige jeg kan huske å ha lest fra perm til perm så langt.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket


Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Lister som inneholder dette verket

Utstilte bøker i biblioteklokalene februar 2016.


Godt sagt! (1) Varsle Svar

Du vil kanskje også like

  • "Påvirkning - teori og praksis" av Robert B. Cialdini
  • "Kritikk" av Guro Øiestad
  • "Når jeg skjuler mitt ansikt - perspektiver på skam" av Berit Okkenhaug
  • "Mekling - konfliktforståelse og konflikthåndtering" av Grethe Nordhelle
  • "Big bang - tidenes viktigste vitenskapelige oppdagelse og hvorfor du bør kjenne til den" av Simon Singh
  • "Bryt mønstre" av Siri Spillum
  • "The Moral Landscape - How Science Can Determine Human Values" av Sam Harris
  • "En kort bok om sosiale medier" av Ida Aalen
  • "Manipulasjon - forståelse og håndtering" av Grethe Nordhelle
  • "3001 - the final odyssey" av Arthur C. Clarke
  • "Diagnose: dyktig - håndbok for overambisiøse jenter og alle andre som burde bry seg" av Tinni Ernsjöö Rappe
  • "Konflikt og konfliktforståelse - for helse- og sosialarbeidere" av Tor-Johan Ekeland
Alle bokanbefalinger for dette verket