Fysisk

av (forfatter) og Torgeir Schjerven (oversetter).

Aschehoug 2017 Innbundet

FYSISK er en hymne til den mannlige kroppen, til mannlig vennskap og mannlig kjærlighet - fulle av muskler. De er noen ganger sjokkerende, men de er alltid dypt rørende. Leseren er nærmest vitne til en religiøs lovprising av kjødet.

Diktene i denne første samlingen stiller spørsmålet om hva det vil si å være mann og om selve det maskuline. Den handler om det menneskelige møtet, fra det helt tilfeldige til det intime og på slutten er det alltid en følelse av håp.

Poeten Thom Gunn, ledestjernen i denne samlingen, sa at poesi springer ut av besettelse og lidenskap. Få debuter er så lidenskapelige og sanselige som denne.

ISBN13 9788203372223

EAN 9788203372223

Serie Sidespor

En bok det var vanskelig å komme gang med, men når man får satt seg inn i den og forstår mer og mer av hva det er han egentlig skriver om, så koker det ned til «livet, døden og kjærligheten, hva er vel større enn det». Og det er det McMillan gjør, gir oss smakebiter av livet, døden og kjærligheten

• "Falske minner - om vår svikefulle hukommelse" av Julia Shaw
  • "Mudderhund" av Inge Schilperoord
  • "Lik på utstilling" av Hassan Blasim