Fashion bible

av (forfatter), Vendela Kirsebom (forfatter), Petra Middelthon (forfatter), Åsa Tällgård (illustratør), Henrik Bülow (illustratør), Morten Qvale (illustratør) og Oliver Degoulange (illustratør).

Aschehoug 2008 Innbundet

Denne boken gir et innblikk i moteverdenens historie, designere, stylister og visninger. Den gir tips og råd om hvordan du finner din egen stil, lynkurs i styling, en oppklaring i dresskoder og en innføring i hvordan man setter sammen et antrekk. Boken er beregnet på alle kvinner som er glad i klær og liker å følge med i motebildet. Har kilder.

Mote og hva som er moderne er noe de fleste av oss synes er spennende å følge med på. I denne boken får vi en innføring i motens ABC: Hvem og hva bestemmer hva som blir mote - og hvem er de viktigste motehusene/designerne. Vi lærer hva som hører til i en basisgarderobe og hva som kreves av tilbehør. Her er gode råd om hvordan vi kan style et antrekk slik at stilen blir helt forskjellig. Dresskode til ulike anledninger er nyttig lærdom, og hvordan man velger stilig undertøy. Og sist, men ikke minst: partygarderoben - hvordan bli kveldens dronning! Fashion Bible er en estetisk bok - uunnværlig for den motebevisste norske kvinne.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788203236358