En utrolig bra bok for unge folk

Sub forl. 2011 Heftet

Forfatteren har brukt sine erfaringer fra ungdomsarbeid, og gir her råd til ungdom om hvordan de kan få et bedre selvbilde, og treffe gode valg for seg selv og sin egen fremtid.

Hvorfor dropper noen ut av skolen, mens andre får greie karakterer? Hvorfor snakker noen med alt og alle, mens andre leiter etter hullet i bakken? Hvorfor tar enkelte utfordringer på strak arm, mens andre knapt gidder å stå opp om morgenen?

Store spørsmål trenger ikke nødvendigvis store svar. Bare et gjennomtenkt et.

Forklart på en morsom og lettfattelig måte gir forfatteren unge folk konkrete råd i møte med tema som selvbilde, valg, grensesetting og hvordan de kan finne ut hva de skal bli.

En utrolig bra bok for unge folk er en «swiss army knife» av en pocketbok, med gode innspill til livet, tuftet på sunt bondevett. En «must have» for alle unge.

Forlag Sub forl.

Det viktigeste bildet i verden henger ikke på et kjent kunstgalleri i London, Paris eller New York. Verdens viktigste bilde er det du som eier. Ditt eget selvbilde.

Å bare flyte med strømmen tar deg garantert avgårde, men ikke nødvendigvis dit du ønsker deg.

Du kan ikke bestemme hva dem rundt deg forteller deg, men du bestemmer selv hva du ønsker å lytte til.

• "Alle vil hjem. Ingen vil tilbake - roman" av Helga Flatland
  • "Den lille larven Aldrimett" av Eric Carle
  • "Blomstenes hemmelige språk - roman" av Vanessa Diffenbaugh
  • "Bli hvis du kan. Reis hvis du må - roman" av Helga Flatland
  • "Appelsinpiken" av Jostein Gaarder
  • "Jo fortere jeg går jo mindre er jeg - roman" av Kjersti Annesdatter Skomsvold
  • "Faen ta skjebnen - roman" av John Green
  • "Elsk meg i morgen" av Ingvar Ambjørnsen