Edelmot

av (forfatter) og Odin Helgheim (illustratør).

Egmont 2023 Innbundet

Dette er EDELMOT! Edelmot er et spill. En virtuell fantasiverden hvor man lever akkurat som man vil. Man drar ut på eventyr, slåss mot monstre og lever ut alle sine drømmer. Er man sterk her, så er man populær i den virkelige verden.

Det er IKKE Victor. På skolen blir han mobbet og er helt alene. Men i Edelmot har han to bestevenner, og sammen prøver de å bli Edelmots sterkeste spillere noen sinne!

Victor Sotberg (f. 1991) kommer fra Steinkjer, men bor nå i Oslo. Han er en kjent profil, produsent av - og innholdsleverandør til Bleep på Tv2. har vært med i «Alle mot 1», «Maskorama», «Skal vi danse» og «71 grader nord - Norges tøffeste kjendis», for å nevne noe. Han har også sunget BlimE!-låta, vunnet Dialektprisen og blitt valgt til Årets trønder. Victor skriver manuset til Edelmot.

Serieskaper Odin Helgheim (f. 1996) bodde som liten et par år i USA, og fattet der en brennende interesse for tegneserier. Allerede debutboken hans, «Ragnarok - Fenrisulven», fikk ARKs barnebokpris i 2020. Siden har det kommet ut to bøker til i denne svært populære barnebokserien. Odin er opprinnelig fra Sandefjord, men holder nå til i Oslo og er serieskaper på heltid.

Forlag Egmont

Utgivelsesår 2023

Serie Edelmot (1)

Genre Biografisk litteratur

Omtalt person Victor Sotberg

"Edelmot" av Victor Sotberg og Odin Helgheim
– Leseeksemplar fra Egmont

Nå har den kjente TV-profilen Victor Sotberg gitt ut bok, en tegneseriebok. Du følger Victor inne i hans virtuelle spillverden. Victor blir mobbet, men nå skal han og de to bestevennene ta revenge inne i det populære fantasispillet.

En flott illustrert bok med et viktig tema.

Anmeldelsen er min personlige mening, som jeg ikke tjener penger på. Jeg er heller ikke knyttet til noen forlag.

Les hele anmeldelsen her

• "Yggdrasil" av Odin Helgheim