Askeladdene som kappåt med trollet

av (forfatter) og Therese G. Eide (illustratør).

Egmont 2022 Innbundet

I denne boken skal Therese lese eventyret: «Gutten som kappåt med trollet» for ungene sine. Men sistnevnte synes historien er for kjedelig og makaber og dikter sin egen versjon. Velkommen til et nytt norskt eventyr du aldri har sett maken til!

Therese Eide fikk 3 barn på 21 måneder. Livet ble snudd på hodet, og hun gjorde som enhver moderne mamma ville gjøre. Hun begynte å blogge om det. Vel og merke i tegneform.

Forlag Egmont

Utgivelsesår 2022

BOKOMTALE: Askeladdene som kappåt med trollet av Therese G. Eide. Leseeksemplar fra Egmont

Hjemmefronten er en av favorittene mine når det gjelder tegneseriebøker. Her er en litt annen variant av den. Moren i fortellingen skal fortelle god natt-eventyr for barna, men det er ikke like enkelt som hun hadde forestilt seg.

Artig tegneserie. Hvis du ikke har lest denne før, så anbefaler jeg deg å gjøre det nå!

Les hele omtalen her

Denne var kjempegøy! Kusine Oline skal overnatte hos onkel, tante og sine tre fettere og tante skal lese et godnatteventyr. Ungene vil være med å sette sitt eget preg på eventyret og vipps så blir "Askeladden som kappåt med trollet" aldri det samme igjen! Morsomt og fornøyelig og det ordentlige eventyret står først i boken, for det kan nok være en fordel å ha hørt det først.

Flere leste bøker 2023.

• "Askeladdene møter Rødhette" av Therese G. Eide