Drømmenes kniv

tidshjulet ellevte bok

av (forfatter) og Morten Hansen (oversetter).

Tiden norsk forlag 2007 Innbundet

Alt tyder på at Den siste strid, Tarmon Gai'don, nærmer seg, der Rand al'Thor, eller Den Gjenfødte Dragen, må møte Den Mørkeste. Men Rand våger ikke å gå inn i kampen før han besitter alle seglene til Den Mørkestes fengsel. Hans forsøk på å inngå våpenhvile med seanchanerne blir truet av et forræderi som kan koste ham alt. Det Rand ikke vet, er at Perrin har inngått våpenhvile med seanchanerne. Han vil gjøre alt for å redde sin hustru Faile, og ødelegge Shaidoene som tok henne til fange.

Tidshjulet dreier, og Knife of Dreams er 11. bok i Robert Jordans fantasy-mesterverk. Alt tyder på at Den Siste Strid, Tarmon Gai.don, nærmer seg, der Rand al.Thor, eller Den Gjenfødte Dragen, må møte Den Mørkeste . som menneskehetens eneste håp. Men Rand våger ikke å gå inn i kampen før han besitter alle seglene til Den Mørkestes fengsel. Hans forsøk på å inngå våpenhvile med seanchanerne blir truet av et forræderi som kan koste ham alt. Det Rand ikke vet, er at Perrin har inngått våpenhvile med seanchanerne. Han vil gjøre alt for å redde sin hustru Faile, og ødelegge Shaidoen som tok henne til fange. Faile selv forsøker å skjule hemmeligheten som kan gi henne friheten . eller få henne til å gå til grunne.Tidenes vinder har blitt til en storm, og alt det sikre og trygge truer med å endre seg foran øynene på folk. Ikke engang Det Hvite Tårnet er lenger et sikkert sted. Rand, Perrin og Mat, Egwene og Elaine, Nynaeve og Lan må ri av disse stormkastene, hvis ikke vil Den Mørkeste seire.

Forlag Tiden norsk forlag

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788205352551

EAN 9788205352551

Genre Fantasy

Only a fool thinks he knows what is in a woman's mind only because she's smiling

Except that Traveling had changed warfare forever. Traveling and Blossoms of Fire and so much more. That blood price would still be paid, yet stone walls and high towers could no longer hold back an assault. Tha Asha'man had made the Stone as obsolete as the bronze swords and stone axes men had often been reduced to in the Breaking. Mankind's oldest stronghold was now a relic.

Women could compress a great deal into one look.

• "Crossroads of twilight - book ten of The wheel of time" av Robert Jordan
  • "Memory of light - wheel of time 14" av Robert Jordan