Drevet av hat

av (forfatter) og Kåre Snekvik (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2001 Innbundet

Jack Stapleton og Laurie Montgomery begynner å få inn merkelige dødsfall på likhuset. Etter hvert blir Jack overbevist om at disse mordene henger sammen, selv om det tilsynelatende ikke er noe som forbinder dem.

Hat er en drivkraft. Hat er en motivasjonsfaktor. Er hatetsterkt nok, er det ikke noe annet enn hevn som teller.
Det er hat som driver Jurij Davydov. Den amerikanske drømmener blitt et mareritt for den russiske immigranten. Det gode livet han troddeskulle bli hans i mulighetenes land, er alt annet enn godt. Utdanningen ogkunnskapene han har fra biokjemisk forskning, anerkjennes ikke. I stedet kjørerhan drosje nærmest døgnet rundt for i det hele tatt åoverleve.
Det bobler og syder under overflaten hos Jurij. Han skalvise kapitalistsvina hvem som er størst, hvem som har rett.
Da Jurij møter Clint og Steve, som leder Folkets ariske hær,blir det snart klart at de har minst ett må1 felles: Styresmaktene skal få svifor det forræderiet de alle føler de er blitt utsatt for. Operasjon Jerv tarform. Jurij har kunnskapen, Clint og Steve har en hær av villige som mer enngjerne tyr til vold.
I all hemmelighet dyrker Jurij fram miltbrannvirus ikjelleren. D-dagen nærmer seg - Operasjon Jerv - da Here millioner newyorkerevil puste inn det dødbringende viruset. Jurij har allerede testet viruset på enmann, og vet at det virker.
Hos Liksynsmannen er det kommet inn en død mann med uvanligeindikasjoner. Ikke er det lungebetennelse, ikke er det hjerneblødning. RettsmedisinerenJack Stapleton klør seg i hodet, men nysgjerrigheten driver ham videre. Daundersøkelser viser at mannen døde av miltbrann, blir Jack engstelig: Kan dettevære starten på en epidemi?
Tiden er ikke på Jacks side.
Men det vet han jo ikke.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2001

Genre Thrillere