Avsløring på høyt plan

av (forfatter) og Roar Sørensen (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2001 Innbundet

Danny Buchanan, en erfaren lobbyist, bestemmer seg for å bruke sine politiske evner til å hjelpe verdens fattige. Med hjelp fra sin lojale og vakre assistent Faith Lockhart, jobber han i hemmelighet for å gjenopprette maktbalansen. Robert Thornhill, en hensynsløs CIA-veteran, oppdager Davids opplegg som går ut på å bestikke politikerne, og han begynner å presse David. Samtidig forteller Faith alt til FBI, og hun blir farlig for Thornhill. Han er ute etter å drepe henne, og det er bare privatdetektiven Lee Adams som kan hjelpe Faith.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2001

Genre Thrillere

Omtalt sted Washington D.C.

Å være i live var å være redd. Å ikke være redd var å være død.

Til tross for det blå overklasseblodet sitt og de fine manerene sine var CIA - mannen spion. Og hva var spioner om ikke levende løgner?

Thornhill hadde rolig lagt fram ugjendrivelige beviser for Buchanans ulovlige avtaler med kongressmedlemmer, høytstående byråkrater og personer i Det hvite hus.

Vi har rydda i bokhyllene og funne ut at vi må sortere vekk nokre bøker. Derfor denne lista med bøker som eg ønskjer å gje vekk

• "Høyt spill" av Susannah Kells
  • "Hvem er du? - er mannen hun elsker virkelig det udyret de påstår?" av Joseph Finder
  • "All makt 2" av David Baldacci
  • "Erkjennelsens dag" av Allan Folsom
  • "Reisen tilbake" av Robert MacNeil
  • "Den virkelige historien 1" av Eileen Goudge
  • "Elsker elsker ikke" av Sally Beauman
  • "En mur av taushet" av Philip Jolowicz
  • "Blomsterbarnas arv - bind 2" av Scott Turow
  • "Blomsterbarnas arv - bind 1" av Scott Turow
  • "En morder venter" av Elizabeth Adler
  • "Gullkysten 2" av Nelson DeMille