Løgner fra fortiden

av (forfatter) og Elsa Frogner (oversetter).

Damm 2003 Innbundet

Terry Painter er 40 år, hun arbeider som sykepleier for gamle og uføre og bor i et gammelt hus i den lille, koselige byen Delray i Florida. Hennes forutsigbare og fredelige liv snus på hodet da den unge og energiske Alison Simms flytter inn i det lille annekset på eiendommen hennes. Livet snur fra lange, kjedelige dager til venninnekvelder med manikyr, ansiktsmasker og en flaske rødvin. Men etter at den første og berusende bølgen har lagt seg, begynner Terry å oppdage merkverdige sider ved Alison. De svært spesielle menneskene hun omgir seg med, alle hemmelighetene, løgnene og hviskingen. Snikende blir følelsen av vennskap erstattet av en følelse av å være overvåket og innvadert.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2003

Genre Spenning

Omtalt sted Sørøstlige stater

Min omtale av boken kan du lese på min bokblogg!

Dessuten skjer det noe lumskt med kvinner i vårt samfunn når de fyller 40, særlig hvis de ikke er gift. Vi forsvinner inn i en tyktflytende tåke . Det blir vanskelig å se oss.Folk vet at vi er der; det er bare at vi er blitt utydelige, så kornet i kantene at vi er begynt å gå i ett med omgivelsene. Det er ikke det at vi akkurat er usynlige - for folk tar skritt til siden for å ikke gå rett på oss - men sannheten er at vi ikke lenger blir sett. Og blir man ikke sett blir man heller ikke hørt.

Var hos ene søskenbarnet mitt dag som har kjøpt seg hus med masse innhold, bl.a. en MASSE bøker som jeg fikk plukke fritt det jeg ville av.
Jeg var i himmelen en stund! Her er bøker nok for en god stund fremover!!

Liker i utgangspunktet ikke å selge bøkene mine, men når man bor i en leilighet på 50 kvadratmeter MÅ det jo bli fullt en gang;) Bøkene er lest, altså brukt:) Kan hentes i Trondheim, eller sendes hvis kjøper betaler porto.

• "Den gode datteren" av Joy Fielding
  • "Kromosom 6" av Robin Cook
  • "Stille vann" av Stuart Woods
  • "Skyggenes gate" av Joy Fielding
  • "Et farlig veddemål" av Joy Fielding
  • "Hvem er du? - er mannen hun elsker virkelig det udyret de påstår?" av Joseph Finder
  • "Det nakne hjertet" av Jacqueline Briskin
  • "Den andre kvinnen" av Joy Fielding