Djevelhunden

av (forfatter) og Elisabet W. Middelthon (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2009 Heftet

Laura Vernon er en smart og sexy tenåring. Faren er en mektig forretningsmann i Peak-distriktet i hjertet av England. Harry Dickinson finner Laura myrdet. Vernon-familien er langt fra så åpen som den burde være, når datteren blir funnet myrdet. Og han som fant Laura er heller ikke spesielt samarbeidsvillig. Ingen er helt uskyldsrene, og smerte og lidelse vil uansett bli en konsekvens av etterforskningen. Etterforskerne Ben Cooper og Diane Fry blir satt på saken, og den skal vise seg å bli svært intrikat og vanskelig. Samarbeidet er ikke uten problemer, og begge har også sine egne, private djevelhunder. Stephen Booth (f. 1952) hadde mer enn 25 år bak seg som journalist før han ble forfatter på heltid. Dette er hans første kriminalroman. Oversatt av Elisabet W. Middelthon. «Stephen Booth tar tak i deg og lar deg ikke slippe unna. En ny krimstjerne er trolig født.» Reginald Hill, forfatteren av Dalziel og Pascoe-serien. «Gjør strålende sommer om til mørk og skremmende vinternatt.» Val McDermid

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788241905926

EAN 9788241905926

Serier VB pocket Diane Fry og Ben Cooper (1)

Genre Politi og detektiver Krim

ØNSKER Å LESE ! ! ! Lista er stort sett et resultat av hva jeg finner her inne på bokelskere! Det er bøker jeg ikke har, og som jeg stort sett ikke finner på biblioteket her.

• "Jomfrudansen" av Stephen Booth
  • "Rødt regn - kriminalroman" av Pål Gerhard Olsen