Det er lov å elske

A-29807

av (forfatter) og Nils Torvald Østerbø (forfatter).

Kolofon 2014 Heftet

Dette er en reisehistorie. Et blikk mot skrekken og lidelsene, om å møte sårbarheten og smerten. Dette er min personlige historie. Jeg kastet meg inn i min største frykt. Inn i forsøket på å forstå det uforståelige. Dette er historien til holocausts andre generasjon, ut av mine erfaringer og følelser. Ut av mitt hjerte som åpnet seg. Dette er en historie om valg.

Og med forfatteren Marianne Williamsons ord:
.Vi er født til å åpenbare det guddommelige i oss. Det er i oss alle. Når vi lar vårt eget lys skinne, gir vi ubevisst andre mennesker lov til det samme. Når vi frigjør oss fra vår egen frykt, befrir vår tilstedeværelse automatisk andre."

Rina Reich-Geller er født i 1957.
Gift med Amichai og mor til Oded.
Hun er født i Sverige og er nå medlem av
Kibbutz Nir David.
Har vært reiseleder for skandinaviske turister i mange år.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2014

Etter en tur til Israel og Jerusalem oppsto et ønske å bli bedre kjent med landet gjennom litteraturen. Hvem er Israels store forfattere? Utgangspunkter er IKKE å gå inn i de pågående konfliktene, men å bli kjent med folket gjennom litteraturen. Forslag mottas gjerne.......