Der det er hjerterom

av (forfatter), Hege Hopen (oversetter) og Emma Rowena Hansen (oppleser).

Spetakkel 2021 Lydfil

Julen er tid for forsoning

Gayle er en vellykket og ambisiøs forretningskvinne, men suksessen har hatt en høy pris. Hun har ikke snakket med døtrene Ella og Samantha på fem år. Da Gayle blir utsatt for en ulykke på jobben, innser hun at hun er nødt til å skvære opp med familien.
Derfor inviterer hun seg selv til døtrenes julefeiring i Skottland. Søstrene er ikke overlykkelige over at moren har trengt seg på dem i julen. De har hverandre, og de trenger ikke moren lenger.
Ella og Samantha savnet inderlig å feire jul som barn, men for den kalde og kritiske moren var det aldri aktuelt å omfavne høytiden. Som voksne gjør de mest mulig ut av den magiske tiden, og Samantha har skapt en bedrift som organiserer eventyrlige juleferier.
Idet stillheten senker seg, innser de at det er mye de ikke vet om hverandre. Kanskje kan ærligheten lege alle sår når familien feirer høytiden sammen for første gang?

Forlag Spetakkel

Utgivelsesår 2021

Format Lydfil

Omtalt sted Skottland

Julete? Ja! Klissete? Ja! Elsket jeg den? Ja!

Jeg lærte at det var bedre å lykkes med å være den man virkelig er, enn å mislykkes med å være den man later som man er.

• "Solskinn og parmesan" av Christoffer Holst
  • "Arven vi fikk" av Lynn Austin
  • "Sommerdrømmen" av Sarah Morgan
  • "Under vinrankene" av Pamela Terry
  • "Historiefortelleren fra Casablanca" av Fiona Valpy
  • "Julemysteriet på Sjøfryd eldresenter - Sjøfryds første" av Lene Lauritsen Kjølner