Den undervurderte barndommen

alt handler om relasjoner

av (forfatter) og Bjørg Thorhallsdottir (illustratør).

Relasjonssenteret 2015 Heftet

Dine erfaringer fra barndommen har satt dype spor, fordi den måten du ble møtt på som barn, er den måten du møter deg selv og andre på som voksen.

Men heldigvis er det aldri for sent å legge bort følelser som gjør livet vanskelig.

Her finner du tenkningen og redskapene som kan hjelpe deg til å utvikle en ærlig og kjærlig relasjon til deg selv - en relasjon hvor det er plass til å prøve og feile og være sårbar.

Bonusen vil være at det kommer helt naturlig å møte alle andre på den samme rause måten.

Forlag Relasjonssenteret

Utgivelsesår 2015

Indre følelsesmessig kaos skaper et kontrollbehov i den ytre verden.

Som kjent får vi gjerne i retur det som vi sender ut, og dermed er vi bevisst eller ubevisst med på å skape vår hverdag. Denne hverdagen og det livet gjenspeiler den måten vi ble møtt på av våre omsorgspersoner da vi var følelsesmennesker. Heldigvis går det an å gjøre noe med akkurat det i voksen alder!

[...] at det er kun jeg som vet hva jeg tenker, føler og hvilke behov jeg har, og at det er kun du som vet hva du tenker, føler og hvilke behov du har. For å kunne møte både meg og deg - her og nå - trenger jeg å være åpen for å lytte til og forsøke etter beste evne å forstå både det du har å si med kroppsspråket og med ord. I tillegg trenger jeg, etter beste evne, å ta meg selv på alvor ved å anerkjenne alle mine følelser og behov.

• "Hva hun klager over når hun klager over husarbeidet - roman" av Heidi Linde
  • "Er mor død - roman" av Vigdis Hjorth