Den sårede hjelper

hvordan vi med vår sårbarhet kan bli en kilde til liv for andre

av (forfatter) og Heidi Schmidt (oversetter).

Luther 2004 Innbundet

Forfatteren ønsker å vise at slik Kristi hjerte rommer alle menneskers ulykker, er vårt hjerte alltid større enn all verdens motgang. Tar vi sjansen på å være litt mer åpne mot våre medmennesker vil det ikke bare styrke oss selv, men det vil gjøre godt for fellesskapet. Sårbarhet er ikke et tegn på svakhet, men begynnelsen til ny styrke.

Forlag Luther

Utgivelsesår 2004

• "Jesusbønnen - navnet og nærværet" av Wilfrid Stinissen
  • "Ånd og bokstav - den smale veien mellom fanatisme og forfall" av Peter Halldorf
  • "Et liv i fellesskap og Bibelens bønnebok" av Dietrich Bonhoeffer
  • "La min sorg bli vendt til dans - om å mestre håpets trinn" av Henri J.M. Nouwen
  • "Den bortkomne sønn vender hjem" av Henri J.M. Nouwen
  • "Å søke en helhet - de tre trinnene i utviklingen av et åndelig liv" av Henri J.M. Nouwen
  • "Tro under tvil - tanker fra en kristen skeptiker" av Tom Arne Møllerbråten
  • "Her for å bli" av Stefan Gustavsson
  • "Størst av alt er kjærligheten" av Wilfrid Stinissen
  • "21 kirkefedre - historien om hvordan kristendommen ble utformet" av Peter Halldorf
  • "Drikk dypt av Ånden - Den Hellige Ånds nærvær og gaver i den kristnes personlige liv" av Peter Halldorf
  • "Mirakler - en innledende studie" av C.S. Lewis