Den lille sjelen og sola

en fortelling for barn

omarbeidet fra himmelske samtaler

av (forfatter) og Frank Riccio (illustratør).

Manus forl. 2007 Innbundet

Fortellingen i denne boka skal gi barn en ny forståelse av hvorfor det av og til skjer triste og negative ting, og en ny måte å takle slike ting på når de dukker opp i livet vårt. Liknelsen er en omarbeidet utgave for barn, av Himmelske samtaler 1.

Den Lille Sjelen og Sola er en enkel, sterk og rørende fortelling som bringer barn en svært dypsindig sannhet: Det finnes ikke noe som er absolutt godt eller absolutt ondt - for bak alt som skjer i verden, alt det vi kaller"godt" og alt det vi kaller "ondt", finnes kjærligheten. Barnet ditt blir her kjent med fantastiske sider ved seg selv, ved livet og samtidig ved det vi ofte kaller Gud - eller den altomfavnende kjærligheten som alle er en del av. Og kanskje vil også foreldre gjennom denne boken gjenoppdage hvem de virkelig er.

Forlag Manus forl.

Utgivelsesår 2007

Genre Religiøs litteratur

Og Gud sa at hvis den Lille Sjelen ville lære Lyset å kjenne, så måtte den også bli kjent med Mørket. For hvordan kan man vite hva som er Opp uten Ned, Varmt uten Kaldt, Raskt uten Langsomt? Da forstod den Lille Sjelen at for å få vite Hvem Den Virkelig Er, måtte den også få kjennskap til det motsatte.

• "Himmelske samtaler - bok 3" av Neale Donald Walsch
  • "Himmelske samtaler - bok 1" av Neale Donald Walsch