Den glemte byen

doktor Sigmundus' testamente

første bok

av (forfatter) og Lisa Vesterås (gjendikter).

Aschehoug 2007 Innbundet

På øye Tarnagar blir alle som drømmer låst inne på asylet. Dante er en ussel kjøkkenhjelp som bringer mat til de innsatte, mens Bea er doktordatter og blant de privilegerte på øya. Når den ekstremt farlige Ezekiel Semiramis blir lagt inn på asylet, krysses Dantes og Beas veier og ingenting blir det samme igjen. Dette er den første boken i trilogien Doktor Sigmundus testamente.

Ny serie!
Å drømme er en forbrytelse, er du skyldig?
På øya Tarnagar er det bygget en blanding av asyl og fengsel, der alle som har drømmer blir låst inne. Hovedpersonen Dante er bare en ussel kjøkkenhjelp som bringer maten til de innsatte, mens Bea er legedatter og blant de privilegerte på øya. Når den ekstremt farlige pasienten Ezekiel Semiramis blir lagt inn på asylet, krysses Dantes og Beas veier, og ingenting blir det samme igjen. For hvem er egentlig Ezekiel Semiramis? Hva vet han om Dantes mor? Og hvorfor drømmer Bea forbudte drømmer om en ødelagt by?
I jakten på sannheten blir Dante og Bea konfrontert med både fortidens og nåtidens ondskap.
Den glemte byen er den første boken i fantasytrilogien Dr. Sigmundus løfter. Selv sier forfatteren om boken:
Jeg ville beskrive en verden der det ikke finnes noe privatliv, der det å drømme er en forbrytelse, og de som styrer samfunnet kan se inn i sjelen din og avsløre dine innerste tanker og hemmeligheter.

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788203248986