Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Den første lese- og skriveopplæringa har stått i fokus gjennom lang tid, men den andre leseopplæringa er like viktig for at barn og unge skal få fullt utbytte av sitt liv i tekstenes verden. En fullt utviklet tekstkompetanse innebærer også å kunne lese for eksempel bilder i ulike medier og interaktive tekster på skjerm. Lesing er en kilde til opplevelser og glede, men også en viktig forutsetning for læring. Boka er ment for pedagoger i førskole- og læreryrket. Har register og litteraturlister.
Omtale fra forlaget
Den første lese- og skriveopplæringa har stått i fokus gjennom lang tid, men den andre leseopplæringa er like viktig for at barn og unge skal få fullt utbytte av sitt liv i tekstenes verden. En fullt utviklet tekstkompetanse innebærer også å kunne lese for eksempel bilder i ulike medier og interaktive tekster på skjerm. Lesing er en kilde til opplevelser og glede, men også en viktig forutsetning for læring. Boka er ment for pedagoger i førskole- og læreryrket. Har register og litteraturlister.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788215003115
EAN 9788215003115
Språk Bokmål
Sider 220
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketHer kommer jeg til å samle bøker som jeg har lest og som jeg skal lese, og som (som jeg tror) er relevante for skolebibliotekarbeidet. Lista skal fungere som en referanseliste/huskeliste og forhåpentligvis gjøre mitt fundament som skolebibliotekar enda mer solid.
Boktips mottas med takknemmelighet!