Delete

Knut A Braa 2024 E-bok

I en varm og støvete kjeller et sted på Vestbredden tortureres en israelsk kvinne til døde. Nesten samtidig blir en grensepatrulje i Tanadalen sendt ut for å sjekke en mulig skyteepisode. I snøen finner soldatene en død mann - skutt. Disse to tilsynelatende frittstående hendelsene setter i gang en kjedereaksjon som kan endre hele den politiske situasjonen i Midt-Østen. Tidligere etterretningsoffiser Tom Falck involveres i saken og reiser til Israel for å forsøke å finne sammenhengen mellom drapet på ekskjæresten Rachel, mordforsøket på en ansatt ved den israelske ambassaden i Norge og en cd-plate som er kommet på avveier. Og mens fredsutsending Knut Lid venter i spenning på at partene i Midt-Østen-konflikten skal signere en historisk fredsavtale for regionen, er en grusom plan i ferd med å iverksettes. Planen overskygger alt det verden hittil har sett av menneskelig grusomhet og voldsom død. Like etter at Delete ble utgitt fikk Braa en telefon fra en major i forsvaret som fortalte at personene han beskrev, eksisterte. Biler begynte å følge etter Braa og de ble avløst av telefoner som ringte og ble lagt på i det han løftet av røret. Til slutt fikk Braa en trussel over sms og via internett som ikke var til å ta feil av: "Din vei er kort" sto det. Pluss beskjed om å trekke boken fra markedet. Noe som selvsagt verken var aktuelt eller mulig. Braa varslet politiet og etter mange måneder i spenning fikk han en telefon fra PST, politiets sikkerhetstjeneste, om at en forbudt, israelsk terrororganisasjon sto bak henvendelsen. Kahane Chai var navnet og det mer enn noe annet fortalte Braa at å skrive thrillere med klare referanser til virkelige hendelser ikke er enkelt. Knut Arnljot Braa (født 19. august 1962) er en norsk forfatter og reklamemann. Braa tjenestegjorde i to perioder i UNIFIL, FNs fredsbevarende styrke i Libanon, og i 2001 utga han den selvbiografiske dokumentarboken Den lange veien hjem, en bok som senere ble benyttet i undervisning og opplæring innen forsvaret. Han skrev deretter en thrillerserie basert på etterretningsmannen Tom Falck. Basert på en solid såle av fakta, skapte bøkene støy og diskusjon innen sikkerhetspolitiske kretser.

Forlag Knut A Braa

Utgivelsesår 2024

Serie Tom Falck (1)

Genre Agenter og spioner Krim

spennende politisk thriller, og Tom Falck liker jeg.

• "Dreamland.com" av Knut Arnljot Braa
  • "Endgame - politisk thriller" av Knut A. Braa