Altmankoden

av (forfatter) og Robert Ludlum (medforfatter).

Damm 2005 Innbundet

Sam Castilla, den amerikanske presidenten, har nettopp fått vite at et kinesisk lasteskip er på vei mot Basra i Irak. Det er lastet med livsfarlige kjemikalier til bruk i krigføring. Den hemmelige agenten Jon Smith blir sendt til Taiwan for å få ta i skipets ekte lastefortegnelse, men han blir overfalt før han rekker å få tak i dokumentene. Før overfallet har han fått vite noe svært sensitivt og sjokkerende: Presidentens biologiske far er i live, og har vært holdt i fangenskap av kineserne i over 50 år. Jon klarer på mirakuløst vis å rømme. Mange spor leder til gründeren av Altmangruppen, en mann med gode forbindelser langt inn i det hvite hus. Også denne gangen får Jon uventet hjelp av Randi Russel, og sammen må de fullføre oppdraget raskere enn noensinne. Dette er fjerde bok om Jon Smith og Randi Russel.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2005