De seks store følelsene

hvordan emosjonene styrer deg mer enn du aner

av (forfatter) og Jan Reidar Stiegler (forfatter).

Kagge 2020 E-bok

Følelsene styrer deg mye mer enn du tror - lær deg å tolke hva du egentlig føler.

Hvorfor blir jeg rød når jeg dummer meg ut, hvorfor blir jeg så sint når jeg mislykkes og hvorfor ler jeg så tårene triller?
Dette er en bok om dine seks grunnleggende følelser: glede, iver, tristhet, redsel, sinne og skam. Vi har mange flere følelser, for eksempel stolthet, uro eller irritasjon, men de kan være vikarierende for andre følelser. Boka forteller om hvordan følelsene virker, og om hvordan de kan være en enorm ressurs for deg. Forfatterne hjelper deg til å finne frem til hvorfor du reagerer med de følelsene du gjør, og hva det egentlig handler om når du for eksempel blir sint. Når du forstår hvorfor du reagerer følelsesmessig som du gjør i ulike situasjoner, blir du bedre til å håndtere situasjonene du står i, og også bedre til å tolke hvorfor andre oppfører seg som de gjør. Boka har en rekke gjenkjennelige historier fra hverdagslivet, og er skrevet med stor innsikt av de to erfarne psykologene Anne Hilde Vassbø Hagen og Jan Reidar Stiegler.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2020

• "Lykkekuren - bli lykkeligere på 31 dager" av Ragnhild Bang Nes
  • "Lev mer tenk mindre - dropp grubleriene og slipp fri fra nedstemthet og depresjon med metakognitiv terapi" av Pia Callesen
  • "Skogen, benken og livets store spørsmål - møtet som endret alt" av Tessa Randau
  • "Kunsten å ikke kaste mat" av Thomas Horne
  • "Inn i naturen - 101 norske dikt" av Julie Holdal Hansen
  • "Hva føler du nå? - enkle råd mot indre uro" av Cecilie Benneche
  • "Å klemme fingeren i døra - en bok om følelser" av Vera Micaelsen
  • "Kjære bestemor - alt vi aldri snakket om" av Linda Lund Nilsson
  • "Lykke - lyden av applaus med vintervotter og tusen andre ting å bli glad av" av Marthe Landsem
  • "Reven - portrett av et villdyr" av Andreas Tjernshaugen
  • "Selvmedfølelse - finn din indre venn" av Agneta Lagercrantz