Cathys bok

ring (650)266-8233 [utkrysset] hvis du finner denne boken

ring 906 69 385

av (forfatter), Jordan Weismann (forfatter), Cathy Brigg (illustratør), Trine Farstad (oversetter) og Inger Kjærstad (oversetter).

Notabene forl. 2008 Innbundet

Dette er Cathys dagbok. Cathy har blitt forlatt av kjæresten sin, eller rettere sagt; han har ganske enkelt forsvunnet. Cathy begynner å undersøke forsvinningen, og kommer etter hvert til Chinatown i San Fransico hvor hun finner sin venns kollega myrdet... Boken er en mulitmediafortelling hvor du selv kan undersøke saken gjennom ledetråder i historien, webbadresser og telefonnumre. Boken kan leses uten bruk av internett og telefon. Har plastlomme med lapper og fotografier som refererer til handlingen i boken.

Plutselig finner du en bok som ser ut til å være mistet. Du ser et telefonnummer på bokas omslag. Du er skeptisk, men prøver likevel å ringe. En rar følelse treffer deg når du hører en telefonsvarer i andre en enden. Hva er dette for en bok!? Den unge Cathy har akkurat blitt forlatt av kjæresten sin, eller rettere sagt han har ganske enkelt forsvunnet. Cathy begynner å undersøke forsvinningen og finner en hel del ledetråer og bevis i form av brev, bilder og notater som hun samler i en lomme foran i boka si. Cathy virvles inn i et miljø av skumle kinesere i San Fransicos China town hvor hun finner sin venns kollega myrdet. Spenningen øker gjennom fortellingen og mot slutten avslører hun de mest skremmende ting i rask rekkefølge. Det unike med boka er at leseren selv kan undersøke hvordan det hele er gjennom ledetråder i historien som gir tilgang til webbadresser og telefonnumre. Få bokprosjekter har fått så stor oppmerksomhet før utgivelsen som denne og finnes i dag utgitt på 15 språk verden over. Opphavsmannen bak boka er Sean Stewart, prisbelønnet forfatter og pioner i mulitmediafortellinger har sammen med Jordan Weisman, direktør for Microsofts underholdningsavdeling og skaper av en mengde kjente PC-spill gått sammen om dette prosjektet som utvikler seg til en trilogi. Cathys Nøkkel er neste bok ut i 2009. Dette er en ungdomsbok som absolutt kan leses uten bruk av internett og telefon, men det siste gjør boka mye gøyere.

Forlag Notabene forl.

Utgivelsesår 2008