Bree Tanners korte nye liv

en Eclipse-roman

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Bree Tanner lever sammen med andre nyfødte vampyrer som forbereder seg på å angripe Bella Swan og Cullen-familien da hun finner en uventet venn i Diego. Han er også nyfødt vampyr, og like nysgjerrig som Bree på skaperen deres. Etter hvert går det opp for dem at de er brikker i et større spill enn de kunne ane, men det er vanskelig å finne sannheten, når alt de vet om vampyrer er basert på løgn.

Ny vampyrsensasjon innleder sommeren verden over.

Fans av Twilight-sagaen vil bli henrykt over denne medrivende historien om Bree Tanner, en skikkelse som først dukket opp i Formørkelsen, og de mørke sidene ved livet blant de nyfødte vampyrene hun bor sammen med.Bree Tanner kan knapt huske sitt forrige liv, før hun fikk skremmende kraftige sanser, overmenneskelige reflekser og ustoppelig fysisk styrke. Livet før hun fikk en uslukkelig tørst etter blod ? livet før hun ble vampyr. Alt Bree vet er at livet med de andre nyfødte er styrt av noen få kjensgjerninger og enda færre regler: pass ryggen din, ikke tiltrekk deg oppmerksomhet, og fremfor alt: kom hjem før soloppgang eller dø. Det hun ikke vet, er at tiden som udødelig raskt er i ferd med å renne ut.Med en ny, uimotståelig kombinasjon av fare, mystikk og romantikk, forteller Stephenie Meyer den dramatiske historien om hæren av nyfødte mens de forbereder seg på å angripe Bella Swan og Cullen-familien, og følger konfrontasjonen mellom dem til dens uforglemmelige slutt.Skikkelsen Bree dukker også opp som en viktig person i den kommende filmen fra Summit Entertainment.

ISBN13 9788205405387

EAN 9788205405387

Genre Fantasy

Jeg elsket boka, men kanskje litt kort? Men så heter jo boka 'The short second life of Bree Tanner' da...

Likte du Twilight-bøkene kommer du til elske denne også! Fin, men kanskje litt for kort (?) "sidestory" ! Gir en slags ny oppfatning av selve Twilight og et nytt syn på disse "nyfødte" vampyrene som blir skapt mer eller mindre for moroskyld.

De har så vakre titler... som fløyel og sommernetter.

Dette er en liste med de beste bøkene jeg har lest.

Jeg vil garantert oppdatere denne etterhvert som jeg får lest enda flere vampastisk fantastiske bøker med vampyrer i ^_^ Mange står på venteliste for å bli lest.

Noen ganger har man skikkelig flaks når en ny motebølge slår til, takk alle Twilight-fans fordi butikkene plutselig tar inn klassiske bøker de ikke hadde giddet å komme med ellers:D

Listen er i Prioritert rekkefølge med favorittene øverst.

Ved Seriebøker vil bare bok nr. 1 stå på listen.
Tips mottas med Stor glede.

Twilight sagaen leste jeg for tredje gang i vinter bare så det er sagt. Harry Potter serien leste jeg for andre gang og hele høsten 2010 brukte jeg på Ringenes Herre.

• "Spirit bound - vampire academy 5" av Richelle Mead
  • "Blood promise - vampire academy 4" av Richelle Mead