Bonita Avenue

av (forfatter) og Hedda Vormeland (oversetter).

Font 2016 Innbundet

Professor Siem Sigerius er en mann som lykkes med alt. Han er et anerkjent mattegeni, en populær gjest i TV-programmer og en tidligere mester i judo. I tillegg har han tilsynelatende en perfekt familie. Nå tar han sikte på en politisk karriere, men gitt alle hemmelighetene som skjuler seg i hans og familiens fortid, er det kanskje en dårlig idé. En katastrofal brann i en fyrverkerifabrikk, personlige svik og små løgner, selvmord, Internett-porno og hjemkomsten til en utstøtt og farlig sønn - på rekke og rad melder brokker fra fortiden seg og truer med å underminere hele Sigerius-klanens eksistens.

Bonita Avenue er et fengslende, underholdende og dyptloddende portrett av en familie i dyp krise. En overrumplende skildring av hvordan skjebnens små krumspring kan snu opp-ned på livet og på de mest intime personlige relasjoner og ambisjoner.

Peter Buwaldas oppsiktsvekkende debut er blitt sammenliknet med bøkene til Philip Roth, Jonathan Franzen og Michel Houellebecq. Med sitt kjølige, granskende blikk på alle de komiske, tragiske og selsomme elementene som til sammen kan føre til en families sammenbrudd og enkeltmenneskers undergang, er Bonita Avenue blitt kalt «en av de første store europeiske romanene i det 21. århundre».

Forlag Font

Omtalt sted Nederland

Nok en gang har jeg funnet en favorittbok! Vanvittig. Vanskelig. Vemodig.

For hva vet vi om hverandre? Hva vet fedre egentlig overhodet? En yacht? Kan vi holde en lystyacht skjult for hverandre? Hva vet vel en far?

• "Håpet - 1787-1825" av Mich Vraa
  • "Camp Chippewa" av Nickolas Butler