Blodskraft

Aschehoug 2016 Innbundet

Minja er tilbake! Denne gangen er mørket hun støter på dypere, større og farligere. Minja er kvart hulder. Dette gir henne krefter ingen andre har. Dypt inni henne finnes en kobling direkte til underjorden, og det kjennes både forlokkende og farlig.

Josef er bestekompisen til Minja. De siste månedene har han forandret seg. Minja trodde hun var den eneste med hemmeligheter, men når Josef og slekta hans trer fram fra skyggene med sine egne fremmede historier, blir Minja usikker på hvem han egentlig er. Og når Josef plutselig snur ryggen til
Minja, kastes hun ut i et mørke hun ikke klarer å kontrollere.

Blodskraft tar historien videre fra Kaoshjerte. Boka handler om tillit og kampen for å beholde et vennskap, om å oppdage nye hemmeligheter i egen fortid og plante seg selv midt i verden
som et digert tre.

ISBN13 9788203259937

EAN 9788203259937

Serie Minjabøkene (2)

Genre Spenning

Var så beigeistra for bok en at jeg nesten ikke hadde lyst til å lese denne i frykt for å bli skuffa. Teite meg. Dette er så bra! Utrolig godt gjort å kunne skildre varme, glede og skjønnhet i bøde natur og mennesker på denne måten. Jeg vil bo i Karins kjøkken! Og så kommer mørket, kulden, sviket og ondskapen. Like godt beskrevet. Ikke rart denne var vanskelig å legge bort!

En spennende ungdomroman, urban fantasy, les gjerne mer her

Trær er det mektigste vi har på jorden, sier mormor. -okei. -Du må aldri undervurdere kraften fra et tre.

• "Narren" av Daria Wilke
  • "Silber - drømmenes andre bok" av Kerstin Gier
  • "Stemmer fra Israel - prosa" av Finn Iunker
  • "Drømmevokteren" av E. E. Fossum
  • "Du bestemmer deg for at dette er et minne" av Marianne Teie
  • "Om vi heftes underveis - krigsseilerne og deres familier" av Kristine Storli Henningsen
  • "Hundreår med hodebry - utilregnelighetens historie" av Bernt Gran
  • "Flaggtale - dikt" av Dan Andersen