Best?

fotballroman for ungdom

av (forfatter) og Pål Arne Johansen (forfatter).

Akilles 2010 Innbundet

Fotballspilleren Tom Sunne-Mathisen debuterer på landslaget, og etter det viser klubber i både innland og utland interesse. I tillegg til den strålende fotballkarrieren er forholdet til Sofie bedre enn aldri før. Men midt oppi all suksessen oppdager Tom at det stilles krav til ham, og ikke alle valg er like enkle å ta. Dette er siste bok i trilogien om Tom Sunne-Mathisen.

Den siste boka i trilogien om den lovende fotballspilleren Tom Sunne-Mathisen starter med landslagsdebuten. Etter den tar karrieren hans av, og klubber i både inn- og utland melder sin interesse.
På "hjemmebane" tas også forholdet hans til Sofie til nye høyder. Midt oppi all suksessen oppdager Tom at det stilles krav og forventninger til ham. Alle valgsituasjonene gjør at han modnes og vokser i takt med framgangen. Men av og til er veien inn i en voksen verden litt humpete ...
De to første bøkene i trilogien, Best i byen (2008) og Best i landet (2009), har gitt ungdommer både leselyst og innsikt i målbevisste fotballspilleres hverdag, utvikling og drømmer.

Forlag Akilles

Serie Tom Sunne-Mathisen (3)

Omtalt sted Oslo

Beste boken ever! Når kommer 4?

Boken handler om en gutt som har kommet høyt opp i fotball og har spilt sin første landslagekamp. Hovedpersonen i boka heter Tom Sunne-Mathisen og han er 16 år. Han er trukket ut til landslaget, og vi følger ham gjennom flere kamper og utfordringer. På landslagssamling gjør Tom det bra og står frem på en veldig bra måte. Det er mange utenlandske klubber som etter hvert viser interesse for Tom. Utfordringene blir større for Tom etter at utenlandske klubbene ringer og ringer om prøvespill. Og ting blir ikke enklere for Tom når kjæresten hans slår opp rett før en viktig landskamp.

Boken passer perfekt for deg som er fotballinteressert og for meg var en veldig fin bok.

• "Best i landet - fotballroman for ungdom" av Torbjørn Moen
  • "Best i byen - fotballroman for ungdom" av Torbjørn Moen