Avgang 9.42 til mitt nye liv

av (forfatter) og Lisa Vesterås (oversetter).

Gyldendal 2017 Innbundet

Klokt, varmt og morsomt - ekte feelgood i svensk sjarmbombefortelling for 10-13-åringer!!

Billies fosterhjem er et brunt hus i Bokarp; et sted som er så lite at Billie ikke engang skjønner at de er framme når bilen stopper. Men humøret hennes er det ingenting å si på, selv om hun etter hvert blir overbevist om det er noe rart med familien hun har kommet til. Som om det er noe de skjuler ...

Alt er uvant og annerledes enn det hun er vant til, men det tar ikke lang tid før Billie skjønner det meste.
Man går ikke opp til husene på Solkullen. På fredag er det kosekveld hjemme. Å sykle bortover landeveien i så stor fart at man får tårer i øynene er fantastisk. Og i friminuttene henger man ved benkene. Hvis man er jente.
Billie har en fantastisk evne og kraft til å forandre ting bare gjennom å være helt seg selv. Samtidig er hun bare en vanlig jente i sjuende; langt borte fra byen hun kommer fra, og langt borte fra mamma.
Det nye livet til Billie begynner nå.

ISBN13 9788205496804

EAN 9788205496804

Serie Billie

Omtalt sted Sverige

Herlig ny serier for mellomtrinnet:
Billie må flytte fra moren sin i Stockholm til et fosterhjem lille Bokarp. Her må hun venne seg til å leve i en familie som utad er perfekt og å leve med leggetider, å sitte rundt et bord å spise sammen og mange andre teite regler, samt å plutselig ha to søsken og å leve i et så lite samfunn. Hun blir raskt populær på skolen der hun også skiller seg ut, men det er ikke like lett hele tiden det heller. Men Billie har en egen evne til å løse opp i problemer bare ved å være seg selv.
En herlig blanding av alvor, dype tanker og humor.

• "Du er best" av Sara Kadefors
  • "Jazz vil bli politihund" av Lesley Gibbes