Du er best

av (forfatter) og Lisa Vesterås (oversetter).

Gyldendal 2017 Innbundet

Andre bok ut i serien om den fantastiske jenta Billie!

Billie bor fremdeles hos Perssons i Bokarp. Livet hos fosterfamilien overrasker fremdeles med nye opplevelser som å rake løv og orienteringsløp midt på natten. Nå som den tunge følelsen som fylte huset har fått et navn - Casper, lillebroren som døde i en ulykke - er det som om alt slippes ut i lyset. Men det finnes flere ting å lure på. Som hvorfor Alvar og søskenbarnet Douglas ser ut til å hate hverandre på ordentlig. Ingen vil fortelle Billie hvorfor, så da inviterer hun likså godt Douglas i Alvars bursdag. Det går ikke helt som planlagt. Samtidig på skolen så vil alle bli sett av alle, bortsett fra Douglas. Han slår blikket ned i bakken hver gang Billie ser mot han, og følelser Billie ikke helt klarer sette ord på blir vekket.

ISBN13 9788205503953

EAN 9788205503953

Serie Billie

Omtalt sted Sverige

Herlig bok nr to i serien om Billie! Billie begynner å finne seg til rette og folk liker henne for at hun tør å være annerledes. Men Billie er bare seg selv og synes alle uskrevne regler og normer i lille Bokarp er det som er merkelig! En super blanding av humor, alvor og dype tanker :)
Anbefales for mellomtrinnet og oppover!
Ps: barne- og ungdomsbøker er undervurdert som underholdning for voksne ;)

Forelskelse og kjærlighet for mellomtrinnet. 9-12år.

• "Min bror er konge!" av Jenny Jägerfeld
  • "Ønskebrønnen" av Aleksander Kirkwood Brown
  • "Nå er alt" av Amy Giles
  • "Nattmat" av Max Estes
  • "Det du ikke vet om Vilde" av Nicolai Houm
  • "Hun & han" av Katarina von Bredow
  • "Balthasar Bruns detektivbyrå - mysteriet med den forsvunne katten" av I. V. Steinman