Amy & Roger's Epic Detour

Simon & Schuster Childrens Books 2011 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Simon & Schuster Childrens Books

Format Paperback

Jeg ble svært overrasket over denne boken, jeg trodde virkelig ikke at jeg ville like den så godt som jeg gjorde. Det er svært få bøker som tar fram noen følelser i meg, jeg sliter mye med å føle noe til daglig, så det at denne boken greide det er veldig imponerende. Jeg ble svært trist over det som stod om faren til Amy, det var veldig bra skrevet, realistisk og flott!

For noen måneder siden opplevde Amy noe forferdelig, nemlig en bilulykke der faren hennes døde. Nå har moren kjøpt et hus nærme besteforeldrene i en annen by, for å begynne litt på nytt, hun dro til huset for å gjøre det klart for Amy og tvillingbroren hennes Charlie til å flytte inn.
Amy vil ikke flytte bort fra alt hun kjenner og begynne på nytt. Hun greier ikke å kjøre bil etter ulykken så sønnen til en venninne av moren skal besøke faren sin i sommerferien, så han skal kjøre Amy til det nye huset. Roger er noen år eldre enn Amy og dem lekte sammen når de begge var barn.
Amy har ikke skikkelig snakket med noen på over en måned, siden moren reiste for å fikse det nye huset og broren hennes Charlie havnet på avrusing, hun syns det er litt vanskelig å sitte i en bil med Roger. Moren til Amy har laget en reiseplan for dem og bestilt motell og hotellrom til dem på forskjellige steder langs veien, men Roger har lyst på en skikkelig biltur der dem besøker steder dem har lyst til å besøke og ha det kjekt, etter litt blir Amy med på det.
Amy oppdager underveis på turen at hun begynner å ha det kjekt igjen etter ulykken og får et veldig nært forhold til Roger og en svært spennende og overraskende biltur.

Her er bøkene jeg leste i 2019, kanskje også noen lydbøker.