Access to English

engelsk vg1 studieforberedende program

av (forfatter) og Theresa Bowles Sørhus (forfatter).

Cappelen Damm 2013 Heftet

Litteraturen står sentralt i Access to English og boka inneholder gode og interesseskapende tekster, og flere kurs som vil øve elevens sjanger- og språklige bevissthet.Tekstutvalget
Access to English byr på et et variert utvalg av tekst-typer: «short stories, excerpts from novels, poetry, plays, songs, factual texts, autobiographies, film reviews, film analyses og listening comprehensions».

God og engasjerende litteratur og sakprosa fra den engelskspråklige verden
Vektlegging av sjanger- og språklig bevissthet gjennom «kurs» i skriftlig og muntlig bruk av språket
Stor variasjon i aktivitetene til tekstene - mange oppgaver for både skriftlig og muntlig øving
Vekt på å øve opp elevenes digitale ferdigheter

Elevnettsted
Access to English har gratis elevnettsted som er strukturert etter temaer og tekster. Til hver tekst vil en finne utdypende ressurser og interaktive språkøvingsoppgaver. Elevnettstedet inneholder også Glosemesteren til øving av glossaret i boken.

Lærernettsted
Her fins blant annet prøver, årsplan og undervisningsopplegg. Lærerressursen er lisensbelagt.

KOMPONENTER:
Alt-i-ett bok