333 fantastiske idèer om hvordan du motiverer personalet

av (forfatter) og Thomas Hansen (oversetter).

Adekvat Info 2013 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Her er den perfekte og inspirerende boka for de som ønsker å bli flinkere til å motivere personalet. Her får du praktiske tips og teknikker til å bruk i ditt arbeidet, hver dag.

Forlag Adekvat Info

Utgivelsesår 2013

Veldig bra og konkret bok. Falt for den i en super bokhandel i Ålesund. Mye morsomt også. Lo høyt av dette (om det å la andre snakke og ti stille selv): "Det artige er at du kommer til å bli oppfattet som en utrolig trivelig person - supersosial - selv om du kanskje bare har sagt fire ord på 25 minutter." Jeg har lagt merke til dette selv og har til tider vært veldig forvirret over folk som har oppfattet meg som hyggelig og trivelig (som jeg håper jeg er), uten at jeg har fått anledning til å overhode vise meg frem som noen ting - fordi jeg ikke har kommet til ordet.

Ikke kritisert dem "der oppe". Mange mellomledere har prøvd å snike seg unna ansvaret sitt gjennom å si: "Det er ikke jeg som har sagt at vi skal gjøre dette - det kommer ovenfra." Slike uttaleslser kan gi deg en behagelig følelse (til å begynne med). Du får mulighet til å bli en av gjengen med oftre som rammes av "idiotene der oppe som ikke skjønner noen ting", men det du ikke tenker på er at du viser personalet at ikke engang du har tillit til beslutningene som kommer ovenfra. Hvorfor skal de tro på dem da?
Du sender tre farlige signaler:
1. Det går ikke an å stole på denne organisasjonen
2. Våre egne sjefer er imot oss.
3. Du, deres egen sjef, er svak og maktesløs i organisasjonen.
Ja, du ser selv

Håndter vanskelige ansatte. Dine beste ansatte kan se seg om etter annen jobb hvis de føler seg motarbeidet av nagative personer, latsabber og sytere. Det er din jobb som sjef å handtere personer som ødelegger den gode stemningen og som gjør det vanskelig for stjernene dine på jobben. Det høres ut som elitetekning, men jeg skammer meg ikke over det, Foretak som har vanskelige ansatte har store problemer som bare blir større hvis ingen gjør noe med det.