Ingen lesedato
Ingen favoritt
Ingen terningkast
Ingen omtale
Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken klarlegger hva didaktikk er, og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne gir en sammenfattet drøfting av hvordan læring skjer, før de går inn på ulike sider ved undervisningsplanlegging. De redegjør også for hovedtrekk i skolereformen på 90-tallet og trekker frem oppgaver og utfordringer læreren møter i dagens skole. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken klarlegger hva didaktikk er, og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne gir en sammenfattet drøfting av hvordan læring skjer, før de går inn på ulike sider ved undervisningsplanlegging. De redegjør også for hovedtrekk i skolereformen på 90-tallet og trekker frem oppgaver og utfordringer læreren møter i dagens skole. Har litteraturliste.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788205371620
EAN 9788205371620
Språk Bokmål
Sider 201
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketHer kommer jeg til å samle bøker som jeg har lest og som jeg skal lese, og som (som jeg tror) er relevante for skolebibliotekarbeidet. Lista skal fungere som en referanseliste/huskeliste og forhåpentligvis gjøre mitt fundament som skolebibliotekar enda mer solid.
Boktips mottas med takknemmelighet!