Digitalisering av fag er ikke det jeg brenner mest for, selvom jeg synes det kan være innenfor med noe som en variasjon i undervisningen. Boken tar oss inn i matematikkens verden der de digitale hjelpemidlene blir tatt fram som redskap for elevenes læring.
I utgangspunktet er boken kjedelig og gav meg ikke så mye, selvom den er endel av penusmet (sidepensum) i matematikkstudiene jeg tar. Det hjelper heller ikke når store deler av boken er på nynorsk og at det presenteres og prates om verktøy som jeg selv ikke har vært borti, og det på en noe uinteressant måte, men det kan jo ha med det å gjøre at matematikk ikke akkurat er mitt favorittfag. Det positive er at man kan hente noen digitale tips hvis det skulle blitt aktuelt.
Den vitenskapelige og forskningsbiten hvordan elevene tar nytte av matematikk på en digital platform er også tynn. Ved den ene anledningen innrømmes det delvis at dette ikke er til så stor gagn for elevenes læring (med tanke på Dragonbox), men at de stort sett kun kan lære å gjøre det bra i det gitte spillet eller programmet som de blir trent i. Men det ser ut som forfatterne mener at det digitale er kommet for å bli og dermed bør man gjøre det beste ut av det. En annen studie boken bygger på baserer seg på intervjuer av kun fire lærere, noe som er i tynneste laget for å kunne få troverdige vitenskapelige resultater.
Alt i alt innholdt boken noe småtteri man kan ta med seg, men ikke det helt store for min del. Kanskje den passer bedre for noen som har den digitale interessen innenfor matematikkfaget.