Boken er en grei innføring i studiekonseptet "Kompetanse for kvalitet" innenfor matematikkfaget. Den gir relevant informasjon om hva som vil møte studenten i studiet og hva som er viktig å huske på, både med tanke på kilder, taushetsplikt, oppgaveløsning osv. Den gir også tips om matematikkmateriell som kan brukes på skolen, eller i selve studien.
Boken fokuserer på studiet "Mametatikk 1.-7.trinn". Mye av informasjonen får man jo ved studiestart, men her kan man lett slå opp rundt det man eventuelt lurer på. Allikevel stusser jeg på om det er en vits å skrive en slik bok når studien har en begrenset levetid (dette er siste studieåret). Selvfølgelig kan boken ellers brukes som en studieveiledningsbok tilpasset andre fag også til noen grad, men på en måte skjønner jeg ikke helt poenget. Kanskje poenget er å starte en ny trend, der hver studieretning skal få noen til å skrive en bok om sitt studie? Grei bok, men spørsmålet er om den var helt nødvendig?

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

FlettietteVanja SolemdalEivind  VaksvikFriskusenTor-Arne JensenKirsten LundPiippokattaINA TORNESTore OlsenPer LundAndreas BokleserJarmo LarsenStig TEllen E. MartolMarianneKarina HillestadTatiana WesserlingLailaÅsmund ÅdnøyHeleneBenedikteCecilie69Daffy EnglundLeseberta_23IngeborgTine SundalSol SkipnesTore HalsaBjørg Marit TinholtAnniken BjørnesNorahSynnøve H HoelMorten GranheimEvaStein R. OlsenJulie StensethBjørg L.Harald AndersenTove Obrestad WøienBente Nogva