En grei pensumbok rundt barns leseutvikling. Den viser til hvordan leseutviklingen kan gå sin gang, hindringer underveis og at elever utvikler seg litt forskjellig. Boken tar også fram hvordan man som lærer kan kartlegge elevenes lesekompetanse, og den gir ganske detaljerte kategorier å kartlegge ut fra. Forfatterne av boken viser også interessant til hvordan de fem dimensjonene i leseutviklingen; fonologiske bevissthet, ordavkoding, leseflyt, leseforståelse og leseinteresse henger sammen. Boken er grei som pensumbok og et verktøy for læreren, men utover det tror jeg ikke den vil jeg så veldig mye mersmak, hvis man vel og merke ikke er spesielt interessert i emnet.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

Jarmo LarsenBente NogvaIngvild STanteMamieSigrid NygaardAnniken LTorPiippokattaHarald KKirsten LundLene AndresenHeleneErlend Rødal VikhagenRisRosOgKlagingWilliam BillisonMonaBLBeate KristinEivind  VaksvikTone HDemeterTrude OmaToveDolly DuckAvaRandiAElisabeth SveeJoannHilde H HelsethStine SevilhaugKathinka HoldenTove Obrestad WøienAstrid Terese Bjorland SkjeggerudInger-LiseIngunn ØvrebøHilde Merete GjessingritaolineElin FjellheimRufsetufsaTonesen81Synnøve H Hoel