Klikk på en bok for å legge inn et sitat.

Viser 1 til 5 av 5 sitater

...skoleeffekten nesten ikke var målbar, mens forskjellen mellom lærere var på 42 prosent. Hattie (2009, s. 72) sier: "It matters not which school they attend, but it matters greatly who their teacher is. It is not so much that teachers matter, as that the variance within schools indicates that some teachers matter more than others."

Dette er tall som utfordrer. Du som lærer betyr mye. Hvordan være en lærer som gjør de riktige tiltakene riktig, samtidig som du er trygg på at du må bygge på dine egne sterke sider?

Hanuschek (2006) konkluderer sin forskning med at lærere er alfa og omega, og at elever fra familier med lave inntekter vil komme opp på et nivå med elever fra rikere familier dersom de i en periode på mellom tre og fire år får en bedre lærer.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Det blinde feltet er hva elevene vet om deg, men som du ikke vet selv.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

...det vi vet skaper god kvalitet i skolen, der den gode relasjonen mellom lærer og elev, feedback og struktu er aller viktigst.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Kjenn deg selv som lærer gir læreren inspirasjon og verktøy til å gjøre en forskjell i elevers liv.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

...å skape elever med mot, vilje, kunnskap, kompetanse og et så solid verdigrunnlag at eleven kan forme sin egen fremtid. (Steffen Handal)

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Sist sett

Ellen E. MartolMariannePiippokattaKarina HillestadTatiana WesserlingLailaÅsmund ÅdnøyHeleneBenedikteCecilie69Daffy EnglundLeseberta_23IngeborgTine SundalSol SkipnesTore HalsaBjørg Marit TinholtAnniken BjørnesKirsten LundNorahSynnøve H HoelMorten GranheimEvaStein R. OlsenStig TJulie StensethBjørg L.Harald AndersenTove Obrestad WøienBente NogvaIngvild STone SundlandEli HagelundKristinAmanda AKaren RamsvikMonica CarlsenMona AarebrotCecilie EllefsenJoann