Samtidig vokser vi opp i et samfunn med stadig større ytre plass - vi er omgitt av reklame og sosiale medier som påvirker oss døgnet rundt, hver eneste dag. Det å ta de rette valgene er ikke bestandig like lett og vi påvirkes i mye større grad enn det vi er klar over. Facebook, Twitter, blogger, aviser, magasiner og tv serier er alle ulike påvirkningskanaler. Vi minnes hver dag på hvor mange perfekte mennesker det finnes der ute. Slankefokus, perfekte kropper, feriebilder, sex og festligheter. Vi viser hvor bra vi har det, men det er bare en brøkdel av sannheten som bare viser overflaten. Jeg var selv jenta med glasskoene som gikk på rød løper og frontet en tom brnasje - uten å tenke på konsekvensene. Jeg visste bare en side av tilværelsen - den overfladiske, som jeg trodde at alle ville se. Innerst inne var jeg egentlig veldig redd for å være alene, jeg var en sukkerjente som gjorde alt for å holde på fasaden.