2019
Ingen favoritt
Ingen omtale
Omtale fra forlaget
Amsterdam på begynnelsen av 1990-tallet. Forretningsmannen Peter de Boer er født i Indonesia, men oppvokst i Holland, i skyggen av en despotisk far. Han starter sin egen virksomhet og lærer seg å ta makten over andre. Nicky Landsaat bor i en av Amsterdams ghettoer med en voldelig far og en mor som opprinnelig er fra Indonesia. Tross umenneskelige familieforhold og fattigdom går Nicky ut av studiene med toppkarakterer. Hun kommer seg inn som trainee i Peter de Boers firma og viser seg å ha helt spesielle talenter. Da den irakiske etterretningstjenesten ber Peter om å knuse et stort vestlig konsern, kommer han i et enormt dilemma. Men Peter blir truet med avsløring av sin egen gåtefulle fortid, og føler seg tvunget til å ta oppdraget. Plutselig er han og Nicky virvlet inn i et spill på liv og død om en hittil ukjent form for terrorisme.
Forlag Aschehoug
Utgivelsesår 2018
Format Heftet
ISBN13 9788203373312
EAN 9788203373312
Genre Thrillere
Omtalt tid 1990-1999
Språk Bokmål
Sider 747
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Jeg vet egentlig ikke hva jeg synes. Litt for mange mosaikkbiter i den første delen som det tok tid før jeg fikk til å henge sammen.
Jada, Jussi Adler-Olsen, dette var massevis med spenning på høyt og internasjonalt nivå.
Litt mange tråder og navn, med andre ord, forvirrende.
Langtekkelig, til tider pompøs og lite spennende.
Nesten utrolig at dette er samme forfatter som bak serien basert p "Avd. Q", som både er spennende, troverdig og til og med litt morsom.
Avbrøt, horribel uttale av nederlandske navn. Som om Vidar uttales konsekvent som Fidar og Voss som Foss på norsk...
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketØynene var en palett av vissenbrunt, som en åpning i jungelkrattet rundt barndommens landsby, fulle av mystikk og ubesvarte spørsmål. Varme som palmetrær i ettermiddagsheten.
Nicky var et fenomen i det stygge huset, hvor veggene sugde opp eimen av kastebevissthet og det ubestemmelige innholdet av de evig boblende kjøttgrytene. En ener i en støyende, etnisk fargeorgie.
Who controls the present, controls everything.
Hun var et grunnleggende aktivum for enhver velgjørende organisasjon: formuende, med masser av tid, og fullt og helt besjelet av den vestlige, humanistiske tankegangen om at bare forbrytere, minoriteter og flyktninger ble behandlet ordentlig, ville de behandle andre like ordentlig tilbake.