You Against Me

David Fickling Books 2011 Hardcover

Se på denne utgaven hos amazon.com Kjøp boka hos ark.no

Forlag David Fickling Books

Format Hardcover

Boken handler om Mikey sitt liv etter at søsteren hans ble voldtatt, ting har blitt vanskelig etter dette, det er alltid to sider av en sak. Mikey vil tro på søsteren sin, så klart, men det er ikke så enkelt når voldtektsmannen påstår at hun løy. Det ser ikke ut som det går rette veien for hun og Mikey vil sånn hjelpe, men det er ikke enkelt når søsteren ikke vil snakke med noen om det. Det hjelper ingen. Mikey prøver å hevne det som skjedde med søsteren hans, men ting kompliseres enda mer når han møter Ellie, voldtektsmannen sin lillesøster. Mikey klarer ikke å holde seg unna hun og ting blir vanskelig for Ellie, for hun må velge hva side hun står på.

Jeg syns boken var spennende, litt morsom og koselig. Du får lese fra Mikey og fra Ellie sin side av historien, så ting ble litt langsomt til tider.

...You know, if you put a pot of margarine on the lawn, not a single insect will touch it because it doesn't recognize it as food...