Winners

2014 Heftet

Utgivelsesår 2014

Genre Romantikk

Winners handler om Lily som er en jente som trener til OL i Utfor. Hun er 17 år gammel og hun er allerede en av de beste juniorene i verden. Bestevenninnen hennes Veronica spiller også en stor rolle i livet hennes. Veronica står også på ski og de er som erteris. De gjør alt sammen. Bill Thomas er faren til Lily. Han er kanskje verdens mest overbeskyttende far som bare vil alt godt for datteren sin. Høydepunktet hans gjennom dagen er når han ser Lily etter trening og hun gløder av motivasjon og glede.

Denne julen er de på samme sted som de alltid har vært hver jul, Squaw Valley. Treneren til Lily bor på et hotell nedenfor leieligheten de bor i. Det er tidlig på morgenen og Lily er allerede på vei ned mot heisen hvor treneren hennes venter. Avtalen er at hun skal ringe faren sin når hun er kommet ned etter første tur for å fortelle at alt er som det skal. Lily er ekstremt lidenskapelig ovenfor sporten sin og ingenting kan stoppe henne fra å bli verdens beste alpinist. Det var bare det at Lily hadde ikke ringt han enda og det hadde gått en hel time. Tiden gikk så sakte når hun ikke var der. Så Bill bestemte seg for å gå ned til heisen. Når han kommer ned dit blir han møtt av et syn han kommer til å ha mareritt om i lang tid.

Boken forteller oss om hvor langt man kan nå med mot og vilje. Når det kommer riper i lakken hvordan man håndterer det. Hvordan kan gjøre det beste ut av det?

Dette er en bok som jeg likte utrolig godt fordi alt var så realistisk skrevet samtidig som du lærer noe du kommer til å få bruk for resten av livet ditt. Jeg hørte stemmene oppe i hodet mitt samtidig som jeg satt ved siden av Lily imens hun snakket om hvordan dagen hennes hadde vært. Danielle skriver på en måte som gjør at du bare må vite hva som skjer videre.